A street scene is today's Blog. From the 'Street Scenes 1.1' series, this portrait format in 50mm of a street corner is a special one for three reasons. Firstly, that red head texting on the corner stands out in the greyish beige backdrop in a most peculiar way. She happened to be passing through in the frame as I was taking the Latin style building. Aware of my presence and that of the camera, she didn't seem to mind. Moreover, she played along and I got the feeling she somewhat posed for me on her daily business. This kind of opportunity doesn't present itself all to often and when it does it is street photography gold. There's nothing like a real life scene to create meaningful images. Secondly, the framing in the most minimal way possible, ruling out street lamps and traffic lights, cars and other pedestrians, gives the red head all the impact I wanted in that architectural heritage backdrop. Thirdly, a low contrast editing in Photoshop accentuates the vintage style.
Une
scène de rue est le Blogue du jour. De la série 'Street Scenes 1.1,
ce format portrait en 50mm d'un coin de rue est une image spéciale
pour trois raisons. Premièrement, cette rousse qui texte sur le coin
se démarque dans l'environnement gris beige d'une façon très
caractérisée. Elle passait dans le cadre alors que je
photographiais l'édifice de style Latin. Consciente de ma présence
ainsi que de celle de ma caméra, elle ne semblait pas dérangée.
Qui plus est, elle m'a donnée l'impression de vouloir jouer le rôle
et poser pour moi dans ses habitudes journalières. Ce type
d'opportunité se présente très peu souvent et représente de l'or
en photographie de rue. Il n'y a rien comme une scène réelle de rue
pour créer une image significative. Deuxièmement, le cadrage
minimaliste qui écarte les lampadaires et les feux de circulation
ainsi que les voitures et les autres piétons, donne à la rousse
toute l'impact que je voulais sur l'arrière plan d'architecture
héritage. Troisièmement, un traitement à faible contraste
Photoshop accentue l'aspect vieillot.
No comments:
Post a Comment