Today's Blog features an image from one of my latest street photography sessions - http://convozine.com/montrealmetro/35055 - It is a good example of an extended subject as we like to call it. The cat is the subject, but the ability to use his immediate environment, makeshift shelter, balcony and city dwelling doors, and make it an integral part of the message transforms the cat subject into an alley cat scene. Using the term Cinematic once more would sound redundant but you know our style by now and it is another obvious example of what framing and composing well can achieve. The cat's position to the far right isn't an accident ; it serves the style well but it is also intentional because of unwanted elements just outside the frame on the feline's left and wanted elements on his far right (the beautiful urban twin doors). Extending the subject into a greater scheme of things by managing the backdrop wins.
Le
Blogue du jour met en lumière une image tirée de ma plus récente
session de Photographie de rue
- http://convozine.com/montrealmetro/35055 -
Il s'agit d'un bon exemple de sujet étendu comme nous aimons le
décrire. Le chat est le sujet, mais la capacité d'utiliser son
environnement immédiat, abris de fortune, balcon et portes de ville
jumelle, et en faire une partie intégrée du message transforme le
sujet du chat en scène de chat de ruelle. Utiliser le terme
Cinématique une fois de plus créera une redondance, mais vous
connaissez notre style et il s'agit d'un autre parfait exemple du
potentiel de bien cadrer et bien composer. La position du chat sur la
droite extrême n'est pas un accident ; elle sert bien le style mais
elle est aussi intentionnel afin d'éliminer des éléments
indésirables sur sa gauche immédiate hors du cadre et d'intégrer
des éléments voulues dans le cadre (comme les magnifiques portes
jumelles) sur sa droite éloignée. Étendre le sujet dans un plan
plus intégré gagne.
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